Followers

February 1, 2011

Those who interested speakin' japanese language.. Read here !!




Iraishaimase
(welcome)


Hey blogger..assalamualaikum... intersted dengan bahasa jepun ? kalo tak pon ape salah cuba dulu kan...mana lah tau, tiba2 kene pegi jepun ka nanti...aku suka jugak bahasa jepun ni, sejak kecil.. dan terigin nak pegi negara jepun..ohh nak duduk bawah pokok sakura setiap hari.. ohh alangkah indah nya dunia...

weeping sakura tree
*ini la pokok sakura kalo korang x tau..

haa.back to undone..aku dulu boleh la jugak speaking jepun ni.. dengan kwn2 ( kawan yg minat anime)..dulu aku ni boleh dikatakan otaku, but unfortunately rasa nak jadi otaku tuh x sampai tahap dewa.. ohh x boleh.. tetapi kan pelik..GUESS WHAT!! aku boleh nyanyi kot lagu2 jepun2, boleh dikata kan hits sekarang ni.. haha nak dengar ke ? ? ? ohh suara emas ni adalah keturunan dari nenek aku tau... nenek aku penyanyi veteran beb.. :) >) ngeeh3 .. dah2 merepek je aku ni.. nak belajar ?? jom...
 contohnya..

Selamat pagi - Ohayao Gozaimasu
Selamat Tengah hari - Konbanda Gozaimasu
Selamat Malam - Oyasuminasai
Apa Khabar - Ogenki desuka
Tengah Buat apa - Nani wo shitemasu ka
Duduk mana - Doko ni sunde imasu ka

banyak lagi laa..tapi aku tahu yang basic jea...ngeeh3..dulu aku ada tulis dalam satu buku tebal..dalam tuh semue bahasa jepun ada.. tapi entah mane hilang.. sejak tuh aku mula malas practise diri ku nak belajar bahasa jepun ni...zannen desu ( sorry ) ~_@..kalau korang nak lebih detail lagi.. beli la kamus jepun.. atau nak senang klik dibawah ni.. :P

Saya sedia membantu :P
* Learn Greeting in japanese



*Greeting

haaa..belajar la korang.. kerana sesungguhnya kita sebagai manusia perlu menimba perlbagai ilmu yang bermanfaat... ngeeh33.. dengan itu tamat laa sesi pembelajaran kita.. dan sye tinggalkan vedio clip ni utuk orang yg sudi singgah kat blog aku ni...

Terima lah Aizdean...






No comments: